Átmozgató jóga- tippek a saját gyakorlás felépítéséhez

A nyár nekem mindig a Balcsit jelenti. Sokszor akár egy napra is leugrom feltöltődni.
Mivel nem vagyok egy feltűnést kereső ember, a parton való gyakorlást nehezen oldom meg, főleg idén nyáron, még a nyugisabb partszakaszok is eléggé tömve voltak. Amikor van alkalmam a jógaszőnyegre lépni, próbálok olyan gyakorlást összerakni, ami mindenre hat, teljesen átmozgat.
Készítettem is nektek balatonalmádi hűs, fákkal teli parkjában egy ilyen jógavideót.
Küldök egy kis ajánlást, hogyan is érdemes egy ilyen gyakorlást felépíteni:
-Érdemes a gyakorlásod egy légzéssel kezdeni, hogy megérkezz a matracra, kizárd a külső impulzusokat.
-A csípő környékén gyűlik össze a legtöbb feszültség, tehát a csípőnyitó ászanák nem maradhatnak el.
-A mellkasunk nagyon sokat van terhelve, a vállainkon cipeljük a terheket, a monitor előtti görnyedés miatt a mellkasunk inkább zár, mint nyit, kevesebb levegő is jut a tüdőbe. Ezért fontos a mellkasnyitásra az egész gyakorlás alatt figyelni.
-A sok ülés (vagy parton fekvés 🙂 ) a combhajlítót is összehúzza, sok esetben még a kis csomók is kitapinthatóak. A combhajlító könnyed nyújtását tartsd szem előtt, amikor beleállsz egy-egy ászanába.
-Az aktív, dinamikusabb gyakorlatok után mindenképp iktass be pár talajon végezhető passzívabb ászanát.
-A meditációt ne csald el, újra merülj el a légzésekbe és zárd a gyakorlást egy rövid relaxációval.

Inspirációként küldök egy átmozgató gyakorlatsort:

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?