Stresszoldás hatékonyan

Az utóbbi időben sokat halljuk ezt a szót. Nagyon menő lett minden, amiben oldjuk a stresszt: stresszoldó jóga, stresszoldó masszázs, stresszoldó meditáció.
Oké, hogy oldjuk azt a stresszt, de úgy gondolom a legfontosabb lenne, ha megelőznénk. A recept, ha szeretnél stresszmentesebben élni, hogy beiktatod a rendszeres testmozgást és a meditációt.
Nem kell a maratont lefutni és órákat tölteni lótuszülésben, hogy csökkenteni tudd a feszültséget.
Kis lépésekben kezdd, aztán el fogsz jutni oda, hogy napi szinten szükséged lesz egy kis átmozgatásra és a gondolatok tisztítására.
Bármilyen sport, amely közel áll a szívedhez segít ebben, ha mellé még jógát is gyakorolsz, jolly jokered van 🙂
Viszont a meditáció a legfontosabb eleme a stresszoldásnak, a tudatos életmódnak. Mit sem ér egy stresszoldó jóga, ha végig azon kattogsz, hogy az adott ászanába nem tudsz elég mélyen belemenni vagy a stresszoldó masszázs alatt a bevásárló listán agyalsz. Nem feltétlen könnyű a folyamat, hogy át tudd adni magad a jelennek és kiélvezni a pillanatot, amelyben azon dolgozol, hogy a stressz elillanjon a testedből és elmédből. Viszont megfelelő módszerekkel el tudod érni, hogy a régóta cipelt terheket ledobd és egyre kevesebb újat gyűjts magadra.
A jóga számomra azért jelenti a legjobb eszközt, mert egy mozgó meditáció, amelyben az izmok, ízületek és az elmémben összegyűlt feszültséget egyszerre tudom kipucolni.

A legtöbb feszültség a csípő környékén és a vállakban gyűlik össze. Fontos a csípőnyitás, a vállak lazítása és a mellkasnyitás a stresszmentes léthez.
Mutatok egy olyan gyakorlatsort, ahol a stressz elengedése mellett a meditatív állapotot, az elme kitisztítását is célba vesszük.

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?