Csípőnyitás és stresszoldás

A csípő környékén tároljuk a legtöbb feszültséget. A horpaszizmot szokták nevezni a lélek izmának is. A kedvenc témaköröm a csípőnyitás, hisz a merev, rugalmatlan szerkezetem a jóga segítségével lett laza.
Ahogy a csípő környéki izmokat lazítottam, észrevettem egy sokkal könnyedebb lelki állapotot is magamon. Mintha ezekkel az ászanákkkal a lelki terheket is le tudtam volna dobni. Mi is ennek a magyarázata?
A bemerevedett izmok, sok esetben régóta gyűjtik itt a problémákat, az ülőmunka pedig rápakol még, az ülő munkát végzők nagy részének a csípője nincs túl jó állapotban. A megfelelő mozgással egyszerűen fellélegzik a testünk és lelkünk.

Szeretném kiemelni nektek, hogy mennyire fontos a futás és bármilyen más edzés előtti alapos bemelegítés, és a levezető nyújtás. Fokozott figyelmet kell szentelni a csípőnek ezekkel a nyújtó gyakorlatokkal. Tudom mindenhonnan ez folyik, viszont hidd el, javulni fog az edzésed minősége, a közérzeted, valamint a sérüléseket is el tudod kerülni.

A tuti csípőnyitó receptem:
– Dinamikus mozgással és hosszan kitartott ászanák harmóniájával stresszmentesíteni és erősíteni az izmokat
– Légzőgyakorlattal segíteni a mozgást, a stressz, a káros anyagok és gondolatok elengedését
– Erősítés és nyújtás megfelelő kombinációjával gondoskodni a test és lélek felfrissüléséről

Az alábbi gyakorlóvideóban mutatok egy kis ízelítőt, hogyan nyisd a csípőd biztonságosan 🙂

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?